Making Trade Happen

Coface conta 4.900 dipendenti di 80 nazionalità in 58 paesi, che condividono una cultura aziendale a diretto contatto con il mondo.

Lavoriamo insieme per un obiettivo comune: agevolare il commercio in tutto il mondo e consolidare la nostra posizione tra i leader nell'assicurazione dei crediti.

Coface supporta circa 100.000 clienti di tutti i settori in tutto il mondo nello sviluppo del loro business, contribuendo a rendere le imprese più forti, dinamiche e competitive. I nostri team incoraggiano gli scambi commerciali ogni giorno.

 Unisciti a noi!

4 buoni motivi per unirti a Coface

Cosa rende unica l’esperienza di Coface per le persone che ci lavorano?

I nostri «Happener» raccontano la loro vita quotidiana e come la loro esperienza lavorativa li arricchisce dal punto di vista professionale e culturale e delle relazioni.

Aiutiamo le imprese a crescere

La missione di Coface è sviluppare il commercio mondiale e locale offrendo soluzioni per aiutare le imprese a prendere decisioni consapevoli. Supportiamo le imprese nella prevenzione dei rischi di mancato pagamento offrendo coperture in qualità di assicuratori del credito. Siamo inoltre specialisti cauzioni e offriamo servizi di Business information ad alto valore aggiunto e recupero crediti in tutto il mondo.

Vogliamo guidare i nostri clienti in un mondo che cambia sempre più rapidamente. Forniamo informazioni per aiutarli ad acquisire una conoscenza dettagliata dei loro clienti, fornitori e prospect, valutandone solidità finanziaria e affidabilità.

Formuliamo anche previsioni sui trend dell’economia e analizziamo i rischi di mercati e settori. Lavorare in Coface significa contribuire a costruire, sviluppare e promuovere un’expertise micro e macroeconomica unica e dare supporto quotidiano a una grande varietà di aziende nelle loro strategie decisionali e commerciali.

I team Global Solutions di Coface favoriscono lo sviluppo commerciale e internazionale dei gruppi multinazionali attraverso un'offerta e servizi dedicati.

In questo video il nostro cliente Tyrolit descrive la relazione con Coface e il supporto di cui beneficia quotidianamente.

Crescere in una comunità inclusiva

Connettersi con il mondo significa connettersi l’uno con l’altro.

Siamo un gruppo a misura umana in cui ogni persona conta!
In Coface sarai a contatto con una grande varietà di persone, con culture, generi e generazioni diversi.
La nostra dimensione umana si riflette nel quotidiano quando lavoriamo insieme: apprezziamo la semplicità, la trasparenza e l'apertura.

Abbiamo un approccio socialmente responsabile, con tre missioni principali:

  • creare un ambiente di lavoro inclusivo,
  • aiutare i team a crescere
  • promuovere le pari opportunità combattendo la discriminazione

The Happeners Making Trade Happen How does Coface connect you to the rest of the world? I have always had to work with people who are very open-minded in a sense, very open to international growth. And in my day-to-day work I'm always working with people from other countries, both at the local level - there are always foreigners in almost all the subsidiaries - but also at the regional and group level. Everyday, we communicate with the risk underwriting centres located in seven regions around the world. I think the cultural context that we have gives us the opportunity to share and implement unconventional solutions, to exchange experiences, ideas; to look at different management styles, and implement some of them in our day-to-day work. What makes the employee experience at Coface special for you? I don't feel that there are differences in terms of culture, nationalities, or even location. For me, we work in a team that is located in different places, but in everyday life, we don't see where each of us is located. We work and we make progress on our projects. It's the style of communication between departments with a willingness to always help out, and to share the experience and knowledge. I know colleagues who have very local jobs, but have been assigned international, global or regional projects. And yes, I think that has always meant that Coface can make you feel comfortable, and that you can always have that international vision and that intercultural support. Coface has an open culture: here, we can speak up freely, and share ideas across the organisation. Coface is like a big family: it does not matter what your nationality is, or what accent you speak. Each of us is contributing to the world economy, and that's our common objective. At Coface, we are Making Trade Happen. The Happeners Making Trade Happen Watch the series at coface.com/happeners

Cosa dicono i nostri Happener

  • “Il nostro network Women to Lead ha l’obiettivo di supportare la crescita professionale delle donne in Coface. Si impegna anche per la diversità a tutti i livelli sia di genere che di generazione. La nostra diversità si riflette anche nel nostro processo decisionale, il che è senza dubbio un vantaggio!”

Leigh Mason Risk, Legal and Compliance Officer in South Africa

Siamo connessi con il mondo

Lavorare al ritmo dell’economia mondiale significa operare in un ambiente multiculturale. I nostri team, con una forte expertise, collaborano in tutto il mondo per unire le proprie conoscenze e comprendere i vari mercati e risolvere i problemi dei nostri clienti.

La dimensione internazionale è un elemento chiave della realtà quotidiana di Coface: 

  • Lavorerai a stretto contatto con i colleghi all’estero per servire al meglio i nostri clienti in tutto il mondo.
  • Farai parte di team di nazionalità e culture diverse.
  • Potrai candidarti per opportunità di mobilità all'estero, anche all'inizio della tua carriera!

We received a request from a major French car manufacturer, who wants to develop its electric vehicle sales, via its main distributor in Denmark. How do you work together to meet clients' needs? I'll start by going to the Economic Research Department, to ask them for information about Denmark, specifically the electric vehicle distribution segment in the country, and market share figures, if possible. Then I go to the Information Department, to ask them about this distributor, what is the financial trend. As the economist for Northern Europe, I'm am of course the first port of call when it comes to Danish market issues. In this specific case that we're looking at, the first thing I'll do is examine automotive market data for Denmark. For example, registration figures, or the current e-vehicle trends. When I have summarized that, then I have a nice macroeconomic picture. But when it comes to micro data, for example, the specific business environment, then of course I pass this question on to my risk colleagues on site. In order to understand the risk involved with the market for electrical vehicles, I'd take a look at publically available information, such as government regulattions, the electric vehicle market's development, as well as key figures from the company. I would also contact their CFO or CEO and talk about their company, to learn about their sales figures, and what developments they expect to see in the future. What is the added value of collaboration for clients? The Coface system, is based on being "close to the risk": we know that the local people are our teams in the field, and are the best placed to respond to the requests we receive. Here, at the EIC, (Enhanced Information Centre) we survey, and collect knowledge about the most significant parts of the exposure that Coface has. You can never know absolutely everything, but you can still get enough information to improve your understanding of the company. The strong international environment is a great advantage when looking at risks from different angles and therefore making the best possible risk assessment - even if that means I have to juggle my work around different time zones! At Coface, we are Making Trade Happen. The Happeners Making Trade Happen Watch the series at coface.com/happeners

Cosa dicono i nostri Happener

  • “In Coface lavoro quotidianamente con colleghi che hanno esperienze diverse. Mi piace l'opportunità di conoscere culture e prospettive differenti senza lasciare la mia scrivania. La diversità favorisce la creatività e migliora i risultati aziendali. Tutto questo rende Coface un ottimo posto di lavoro e un team di cui sono orgogliosa di far parte”

Yuliia N., Key Account Manager - Coface Global Solutions, Dubai

Reinventarsi e costruire il futuro

Con oltre 75 anni di storia, Coface beneficia di un'esperienza e di una reputazione costruite nel tempo. Ogni giorno sfidiamo noi stessi per reinventarci e raggiungere i nostri obiettivi.

Integriamo nuove tecnologie, in particolare in termini di data science, sviluppando l'automazione per semplificare le operazioni e soddisfare le esigenze in continua evoluzione dei clienti.

Incoraggiamo nuove modalità di lavoro, più flessibili, agili e collaborative.

Il mondo è in continua evoluzione: per questo incoraggiamo iniziative e idee innovative e valorizziamo gli animi curiosi che hanno voglia e coraggio di superare i limiti.

In innovation, we do two main things. We have a prospective work, trying to identify the technological trends in use that will impact our businesses, our customers and our partners. We have a customer vision that guides our project. We don't do R&D to develop projects that will remain in a laboratory, but we are already driven by an existing need of our customers, which are the business lines. Coface's international database is unique in the world. The data contained in this database allows us to be absolutely predictive in evaluating a single company and the market; the risks of the market where the company operates. And this is absolutely a competitive and innovative key. We set up a hackathon, where we brought about forty people together from seven different regions. I think there were about fifteen countries represented and we got them to work remotely on customer needs, so they connected with the customers. They came, we had several stages and finally, we managed to produce a kind of prototype that we showed to our clients, who were very satisfied. So, from there, we started to build the product. With a series of small weekly challenges, each week we asked the teams to ask themselves a question, so one challenge per week. And at the end of the week, they would come and pitch their proposal. So, at the end of this hackathon, I participated in the development of the product by extracting the data used to build the different indicators used in this product. We created an innovative, user-friendly platform with the purpose of guiding companies in their sales choices. All of this not only involving our staff but also involving the clients, and this allowed us to launch a platform more rapidly, in a better performing way. Innovation is the key to success for a company. Improving our own offer, listening to the market, testing all aspects of the platform, understanding if we're meeting our clients' needs and listening to the commercial feedback. All of this helps you to innovate and to succeed. Our team works in an iterative way. Generally, we start by trying to understand a need. Then we dig in when we think we have something that starts to work. We'll do some tests. We'll try to propose things, mock-ups to customers, or test a technology with them with Coface employees. And then, the more we advance, the more we'll enrich the solution to obtain something that is a complete solution in the end. Creating a product in less than six months that corresponds to customer needs proves that we are agile. It proves that we listen to our customers and it proves that there is real creativity in what we do. At Coface, we are making trade happen.

Cosa dicono i nostri Happener

  • "Il sondaggio "My Voice" ci ha dato l'opportunità di far ascoltare la nostra voce. Abbiamo fornito suggerimenti, idee e soluzioni ai problemi e abbiamo condiviso idee su nuovi modi di vivere il lavoro. Non stiamo solo cercando di risolvere i problemi attuali, ma anche di innovare per anticipare le esigenze future ed essere sempre al passo con i tempi.
    Sono state create nuove idee e soluzioni, molte delle quali implementate con successo. Abbiamo migliorato il nostro ambiente e costruito il nostro futuro."

Melissa P., Global Solutions Senior Risk Underwriter based in Italy

Unisciti a noi!

Coface è sempre alla ricerca di talenti che possano inserirsi nella nostra cultura e contribuire a far crescere l'azienda.

Per raggiungere gli obiettivi del nostro piano strategico cerchiamo figure a vari livelli di esperienza e per tutti i tipi di ruoli, in tutti i paesi in cui operiamo.

 Analisti finanziari, risk underwriter, attuari, commerciali, ma anche specialisti in sistemi informativi, dati, gestione del cambiamento, finanza, risorse umane.

Siamo pronti ad accogliere i profili più diversi, anche al di là delle nostre aree di expertise.

Scopri le posizioni aperte